Hengelsportvereniging “de Hering” werd op 5 april 1959 opgericht.

Het beleid van onze vereniging is erop gericht om tegemoet te komen aan de wensen van zowel de recreatieve vissers als ook van de wedstrijdvissers. We brengen de hengelsport actief onder de aandacht van de jeugd middels cursussen, voorlichting en jeugd-activiteiten.

Onze bloeiende vereniging bestaat uit circa 300 leden, waarvan er velen actief zijn in één of meerdere commissies die diverse activiteiten in goede banen leiden, zoals bijvoorbeeld controle, vijverbeheer, jeugd en wedstrijden.

De oorspronkelijke visvijvers waren gelegen in de Schinveldse bossen, in het gebied “op den Hering”.
Als gevolg van gewijzigd beleid met betrekking tot de toegankelijkheid van de bossen én de watervoorziening voor de vijvers, werd een nieuwe visvijver aangelegd, gelegen aan de rand van de Schinveldse bossen. Bij het ontwerp van de nieuwe vijver werd er rekening mee gehouden dat deze ook goed toegankelijk moest zijn voor de minder valide visser.

Sinds 2014 is de nieuwe vijver onze thuisbasis, waarbij ons clublokaal gevestigd is op de bovenverdieping van het aan de visvijver gelegen bezoekerscentrum.

We hopen u snel te mogen begroeten aan onze mooie vijver, gelegen:
Aan de Voeëgelsjtang 1 te Schinveld.