Vergunningen

Lidmaatschap & vergunningen
Als u lid wilt worden van HSV "de Hering" dan kunt u zich hiervoor melden in het bezoekerscentrum of ONLINE aanmelden (zie linker kolom).
Het lidmaatschap is telkens 1 kalenderjaar geldig. Er wordt onderscheid gemaakt tussen senioren en jeugd. Iedereen die op 1 januari van het jaar van lidmaatschap 13 jaar of jonger is, is jeugdlid. Iedereen die op 1 januari van het jaar van lidmaatschap, 14 jaar of ouder is, is seniorlid. U kunt natuurlijk ook een dagvergunning kopen in het bezoekerscentrum of bij supermarkt PLUS Muijs.
Een overzicht/toelichting op de uitgifte van de visdocumenten vind je Hier.

Bij aankoop van een dagvergunning of een lidmaatschap wordt u verzocht met gepast geld te betalen.
In het bezoekerscentrum kunt u ook pinnen.

Dagvergunningen
Een dagvergunning van H.S.V. de Hering kost € 5,= voor vissers vanaf 15 jaar en € 2,50 voor vissers t/m 14 jaar.
Dagvergunningen zijn te verkrijgen:

- Bezoekerscentrum HeerLuX bij de vijver.
- Supermarkt "Plus Muijs", gelegen aan A Ge Water 3 te Schinveld.
- John Backers Hengelsport, Akerstraat Noord 152 in Hoensbroek.

Seniorleden
De contributie bedraagt voor seniorleden € 46,= per jaar. Hiervoor ontvangt men de Vispas bestaande uit de verenigingsvergunning en de landelijke lijst van viswateren. Voor seniorleden geldt een inschrijfgeld van € 10,=.
De contributie moet vóór 1 januari voldaan zijn. Vanaf 1 januari betaalt men opnieuw inschrijfgeld.
Indien men reeds in het bezit is van een vispas van een andere visvereniging, dan komt men in aanmerking voor
de Extra Vispas. Deze kost € 23,50 per jaar.

Jeugdleden
De contributie bedraagt voor jeugdleden € 15,= per jaar. Hiervoor ontvangt men de jeugdvispas bestaande uit de verenigingsvergunning en de landelijke lijst van viswateren. Voor jeugdleden geldt een inschrijfgeld van € 2,50.

Opzegging lidmaatschap volgend seizoen.
Leden die hun lidmaatschap voor het aankomende jaar willen opzeggen, dienen voor 1 oktober van het jaar van lidmaatschap schriftelijk hun lidmaatschap op te zeggen.
Dit kan bij voorkeur per e-mail bij de secretaris.(info@hsvdehering.nl)
Wij zouden het op prijs stellen als bij de opzegging ook aangegeven wordt waarom het lidmaatschap beeindigd wordt (natuurlijk niet verplicht).

BELANGRIJKE MEDEDELING!!!!!

Iedere visser dient, voordat hij begint met vissen, in het bezit te zijn van een geldige (dag)vergunning.
Hierop wordt streng gecontroleerd, ook door de BOA en de politie.
Zorg er dus voor dat je vooraf of daags ervoor je vergunning koopt. Dit kan in het bezoekerscentrum gelegen aan de nieuwe vijver of bij supermarkt PLUS Muijs, gelegen aan Ge Water 3 te Schinveld.
Vissen zonder vergunning bij controle door de BOA / politie levert een boete op van € 130,=!!!

Zorg er dus voor dat je vooraf of daags ervoor je vergunning koopt. Dit kan in het bezoekerscentrum bij de vijver, gelegen aan de nieuwe vijver of bij supermarkt PLUS Muijs, gelegen aan Ge Water 3 te Schinveld.